FANDOM

Spore kabaca üç ana oyun bölümüne ayrılabilir, bunlar da kendi aralarında alt bölümlere ayrılırlar.

  1. Evrim Bölümü
    Bir yaratığı kontrol ederek türler arası yarışı, yani hayatta kalma mücadelesini, başarıyla tamamlamaya dayanıyor. Bu, yiyecek toplayıp DNA puanı biriktirerek yapılıyor. Biriktirilen DNA puanlarıyla, yaratık hücre ya da yaratık düzenleyicilerine geçerek değiştirilebiliyor.
    • Hücre evresi
      Bir su birikintisi içinde yüzen tek ve çok hücreli organizmaların bulunduğu iki boyutlu bir ortam. Bu evredeki hücre düzenleyicisi, sonraki aşamalarla kıyaslandığında daha sınırlı.
    • Yaratık evresi
      Bu evrede, yaratık karaya çıkar. Amacı, çevredeki diğer yaratıklarla arkadaş olmak, ya da onları öldürerek soylarını tüketmektir.
  2. Sosyal Bölüm
    Tek bir yaratığı kontrol etmeyi bırakıp, bir grup yaratığı kontrol etmeye dayanıyor. Kendi türünüzdeki bir grup yaratıkla, aynı türden olup bilgisayar tarafından yönetilen bir grup arasında tür içi yarış başlıyor. Bu bölümde yaratık düzenleyicisi artık yok, ama onun yerine bina ve araç düzenleyicileri geliyor.
    • Kabile evresi
      Bu evrede, yiyecek toplamak hâlâ oyunun önemli bir parçası. Bu, oyuncunun kontrol ettiği kabilenin, bilgisayarın kontrol ettiği kabileyle mücadele etmesine yardımcı oluyor. Kabile evresinde toplanan yiyecek, aynı zamanda yeni binalar ve kabile üyelerini 'satın almanızı' sağlayan para birimi olarak da kullanılıyor.
    • Uygarlık evresi
      Bu evre, oyuncunun kendi türünden olan başka yaratıkların kurduğu uygarlıkları elde edip, ana gezegen üzerinde egemenlik sağlamasına dayanan, gezegen-merkezli son evre.
  3. Kum Havuzu Bölümü
    Bu bölüm, daha önceki tüm evrelerde bulunan tüm özelliklerin kullanılmasına dayanır. Bütün düzenleyicilere girilebilir, ayrıca yeteri kadar bilgiyle yeni olanlar da açılabilir, genetik mühendisliği, bilişim, vb. Bölümün kesin ve net bir amacı ve sonu yok, bunun yerine küçük oyunlar ve görevlerle ilerleme çubuğu doldurulabiliyor.
    • Uzay evresi
      Uzay yolculuğu, oyuncu diğer şehirleri yok ederek, dönüştürerek veya satın alarak ana gezegen üzerinde egemenlik sağlayınca başlar. Bir uzay aracı yaratılır (bu araç, sonraki aşamalarda "İsviçre Ordu Çakısı" işlevi görecektir). Böylece uzayda keşif ve koloni kurma işlemi başlar. Bölüm, yaratığın ana gezegeninde başlar, küçük bir görevden sonra Interstellar Drive (intersitelır dırayv), yani Yıldızlararası Uçuş özelliği elde edilir, ve diğer türlerle iletişim kurarak oyunun kum havuzu bölümü başlamış olur.
      Oyuncu galakside istediği gibi dolaşabilir. Bu sırada karşılaştığı diğer türlerle barışçıl ya da savaşçıl ilişkiler kurar.

Also on FANDOM

Random Wiki